Ghidul unui roamer pregătit

Vă prezint câteva sfaturi utile pentru unele dintre cele mai frecvente situaţii de care ne putem lovi când călătorim în afara României.

articol
În articolul “Roaming sau internaţional?” vă povesteam despre modul în care puteți folosi telefonul, cum să apelați și ce se întâmplă de fapt atunci când va aflați în roaming. 

M-am gândit însă că v-ar putea interesa și un ghid scurt, de genul “Ce fac dacă…?” care să vă ajute atunci când vă aflați în vacanță în străinătate.

Dacă nu ai activat serviciul roaming şi eşti deja în străinătate, tot ce ai nevoie este să conectezi telefonul la o rețea Wi-Fi, ceea ce nu ar trebui să fie prea greu, dat fiind că mai toate hotelurile, restaurantele și cafenelele oferă Wi-Fi gratuit.

După ce te-ai conectat, accesează aplicaţia Contul meu Orange.  Dacă nu ai descărcat-o, o poţi face foarte uşor din Play Store, dacă foloseşti un telefon cu sistem de operare Android, sau din App Store pentru iPhone.  Şi, chiar dacă nu ai un cont online creat, poţi să faci asta pe loc, în cateva clipe.

Aici găseşti paşii pe care trebuie să îi urmezi, iar după activare, îţi recomand  să închizi şi să redeschizi telefonul, pentru a permite SIM-ului să se înregistreze într-o reţea a operatorului străin, partener Orange. Dacă SIM-ul nu se înregistrează automat într-o reţea, poţi să faci o selecţie manuală de reţea, fie pe telefoanele cu Android, fie iOS.  Ca sa îţi fie mai uşor, te invit să vezi paşii pe care trebuie să îi urmezi pentru un  Samsung şi pentru un iPhone

O altă soluţie, poate cea mai bună pentru cei care călătoresc frecvent în ţările din Uniunea Europeană, ar fi activarea unui abonament din noua ofertă, pentru că resursele naţionale incluse în abonament pot fi folosite şi în străinătate, iar serviciul roaming este activat automat. 

O situaţie foarte neplăcută care se poate întâmpla, trebuie să recunoaştem, este dacă ţi se defectează SIM-ul în roaming.

De ce se întâmplă asta? În mod normal, la o utilizare rezonabilă a telefonului pe teritoriul României, există o permanentă comunicare între SIM şi reţea, pentru localizarea lui, diverse interogări de trafic de date şi voce, verificarea resurselor, etc.

În roaming însă aceste interogări aproape că se dublează pentru că SIM-ul tău comunică atât cu reţeaua în care este înregistrat ca “vizitator” cât şi cu reţeaua Orange România. Acesta este motivul pentru care o defecţiune a SIM-ului se poate întâmpla. Schimbarea de SIM se poate face însă doar pe teritoriul României, de către titularul unui abonament sau utilizatorul unei cartele PrePay, pentru a evita o eventuală tentativă de fraudă.

Dar pentru că întotdeauna există o soluţie, eu îţi recomand cu căldură să ai la tine o cartelă PrePay, care se poate activa imediat după ce ai introdus-o în telefon, la primul apel şi care are serviciul de roaming activ automat. Iar dacă o încarci cu credit sau chiar cu o opţiune de roaming, o poţi folosi în astfel de situaţii de urgenţă.

O altă recomandare, pe care am primit-o şi eu de la cunoscători, este utilizarea hărţilor offline, dacă te afli în vizită pentru prima dată într-un anumit loc. Poţi descărca înainte de a pleca din ţară doar acele hărţi ale localităţilor care te interesează din Google Maps, fie în memoria telefonului sau poţi seta ca stocarea să se facă doar pe card-ul SD, în cazul în care este disponibil. O altă variantă ar fi descărcarea unei aplicaţii care să îţi pună la dispoziţie hărţi offline, ghiduri ale unor oraşe sau destinaţii turistice de interes larg.

Îţi mai recomand, de asemenea, să activezi o opţiune de internet în roaming care îţi asigură resursele de internet de care ai nevoie şi aplicaţia Orange Travel care te ajută să ştii în orice moment care este consumul de resurse şi poţi seta chiar anumite praguri de consum la care să primeşti notificări.

Sper ca sfaturile mele să vă fie utile şi vă urez să vă bucuraţi din plin de vacanţă! Toate cele bune!


Poți să fii primul care citește următorul articol. Lasă-ne adresa ta de e-mail.

articol
By Alina Dumitrescu
Salut! Sunt la Orange de foarte mulți ani, din care 14 în Customer Service. Pasiunea mea pentru digital și tot ce înseamnă online m-au făcut să ma indrept către Divizia Online. Aici îmi dau seama, în fiecare zi, că a fi digital înseamnă că poți să îți simplifici viața foarte mult. Și am decis să împărtășesc asta cu voi.