×

Despre Social Media– de vorbă cu Alex Negrea

Canalele de social media ne-au schimbat foarte mult viața, de la modul în care interacționăm până la modalitatea în care aflăm știrile. Social Media este omniprezentă și are un impact foarte puternic în toate domeniile, fiind una dintre principalele surse de informare. Dar mai departe, încotro ? Vedem în cele ce urmează.

articol
Încă din 2004, de la lansarea Facebook, canalele de social media au cunoscut creșteri exponențiale și nu au ajuns încă la vârful popularității. Modul de a interacționa cu utilizatorii, de la faptul că pun la dispoziție un mod foarte facil de comunicare, mai presus de granițele sociale și locale, dar și nenumăratele moduri de a distribui conținut, fac ca platformele social media să fie de neînlocuit, parcă, în viața noastră de zi cu zi.

Dar cum vor evolua aceste platforme, încotro se îndreaptă industria social media?

Încercăm să aflăm câteva lucruri interesante de la Alexandru Negrea, consultant și trainer pe teme de marketing și comunicare în social media și fondatorul companiei Social Smarts , pe care l-am invitat astăzi alături de noi.

Bine ai venit, Alex și îi mulțumesc că ai acceptat invitația noastră.
Ne-am cunoscut acum mulți ani la un curs de social media și recunosc că ai fost prima persoană la care m-am gândit atunci când idea acestui articol își făcea loc printre gândurile mele.

Cum vezi tu evoluția social media în anii ce urmează? Perioada aceasta de distanțare socială a avut impact pe platformele de social media?

Social media este și va fi un fenomen uriaș pe care avem nevoie să-l integrăm sănătos în viețile noastre, iar în anii care urmează o să rămână pe creștere și o să vină la pachet cu provocări noi și reguli tot mai mai stricte. Acum avem fake news și algoritmi care decid ce vedem și ce citim. Peste doi ani o să avem discursuri cu deep fake și poate o nouă tehnologie de monitorizare permanentă cu ajutorul unor senzori instalați pe străzi și prin magazine. Plus rețele pe modelul TikTok, care ne aruncă din nou în problema moderării conținutului și a resurselor necesare pentru asta.

Care crezi că sunt tendințele în ceea ce privește tipul de conținut preferat de utilizatori? Este adevărat că ”video is King” în social media?

Conținutul preferat de utilizatori este conținutul relevant pentru ei, iar tendințele în contextul tipurilor de conținut sunt dictate mai degrabă de prioritățile jucătorilor mari din industria asta - să zicem Google și Facebook - care pot decide că anul ăsta video va fi regele, la fel cum pot decide că anul viitor textul va fi regele. În acest moment video este regele din simplul motiv că avem stories peste tot (Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp), dar și pentru că Youtube și TikTok investesc resurse uriașe în creatorii de conținut video. Rezultatul e că pe Youtube, spre exemplu, în 2020 se publică 500 de ore de material video în fiecare minut.

Care este cel mai popular canal de social media în România?

Fără nicio îndoială, Facebook este cel mai popular canal de social media în România. Cu peste zece milioane de conturi, nu prea are cu cine să se bată momentan. Instagram ar fi principalul competitor, dar e tot parte in Facebook. Poate TikTok să ridice niște probleme în următorii ani, că potențial ar avea, dar o să vedem cum se vor descurca cu moderarea conținutului.

TikTok, TikTok. Ce poți să ne spui despre acest ”copilul minune” ? Va crește el precum Făt-Frumos, într-un an cât alții în 10?

TikTok crește rapid (a depășit un milion de utilizatori activi și în România), deci are o creștere mai rapidă decât a avut Instagram. Cred că oamenii de la ByteDance au studiat majoritatea trendurilor importante din toate celelalte platforme de socializare și le-au inventant/construit soluții tehnice pe care apoi le-au combinat în această aplicație - TikTok - locul în care găsești de la cele mai stupide și inutile filmări până la cele mai creative idei de pe internet, toate exprimate prin clipuri video de 15 sau 60 de secunde și, mai nou, prin transmisiuni video live. Un exemplu ar fi funcția de React - soluția tehnică ideală, care nu presupune niciun fel de efort tehnic din partea utilizatorului, pentru trendul cu clipuri "React to" de pe Youtube.

Crezi că shopping-ul online are mai mult succes, prin intermediul canalelelor de social media?

Sunt anumite produse și servicii care au potențial mai mare de vânzare pe Instagram, spre exemplu, dar e greu de spus dacă procesul de vânzare ar trebui să fie dus cu totul în rețea, că apar probleme de securitate, de resurse, de împărțire a responsabilității între comerciant și marketplace. Zuckerberg a anunțat de ceva vreme că vrea să transforme Instagram în cel mai mare magazin online de pe planetă, așa că vom trăi și vom vedea cât de mult sens are povestea asta.

Citeam într-un articol recent faptul că multe companii au tendința de a folosi Facebook, de exemplu, ca principal canal de suport pentru clienți. Crezi că se va întâmpla asta și în România?

Zona de suport pentru clienți are foarte mult sens în social media, mai ales pentru companiile care au resursele necesare să răspundă rapid, 24/7, pentru că așteptarea utilizatorilor cam asta e, să primească soluții rapid și oricând, în câteva minute sau zeci de minute. Rămâne de văzut cum va evolua povestea cu AI-ul și poate chiar vom avea probleme reale ale consumatorilor rezolvate în proporție de 100% de o inteligență artificială. Țara e irelevantă în discuția asta, e despre viziune și curaj.

Alex, îți multumesc încă o dată că ne-ai acordat timpul tău și sper să ne auzim din  nou, cât mai curând.

Vă doresc, ca întotdeauna, toate cele bune! 
 

Descoperă și alte informații despre acest topic sau împărtășește experiența în Comunitatea Orange.

Intreabă comunitatea, află ce se discută, răspunde la intrebări și vezi ce beneficii poți câștiga.

Intră în comunitate
Orange comunitate


Poți să fii primul care citește următorul articol. Lasă-ne adresa ta de e-mail.

articol
By Alina Dumitrescu
Salut! Sunt la Orange de foarte mulți ani, din care 14 în Customer Service. Pasiunea mea pentru digital și tot ce înseamnă online m-au făcut să ma indrept către Divizia Online. Aici îmi dau seama, în fiecare zi, că a fi digital înseamnă că poți să îți simplifici viața foarte mult. Și am decis să împărtășesc asta cu voi.